Social Icons

03 February 2014

Mula Bertugas di Yayasan Pelajaran Johor

Assalamualaikum. Salam Muafakat Johor.

Hari ini, tanggal 3 Februari 2014, secara rasmi saya telah melapor diri dan mula bertugas sebagai Penolong Pegawai Tadbir di Yayasan Pelajaran Johor (YPJ). 


Alhamdulillah, setinggi-tinggi rasa kesyukuran saya zahirkan ke hadrat Allah swt atas limpah anugerahnya yang memberikan saya sumber rezeki ini. Terima kasih kepada ayah dan mama saya, juga tunang saya dan rakan-rakan. Doakan semoga saya sentiasa bersedia dan mampu memikul tugas dalam kerjaya ini demi meneruskan perjalanan hidup sebagai hamba-Nya. 

Pertama kali bila tahu akan bertugas di pejabat kerajaan, memang berdebar sangat rasa. Sejak menerima surat tawaran pelantikan hingga hari pertama nak melangkah masuk ke pejabat, kemudian bertemu pengurus bahagian/unit untuk sesi pengenalan pejabat dan jawatan. Kebetulan pada hari ini juga, YPJ meraikan kedatangan Pengurus Besar yang baharu. 

Sebagai seorang Penolong Pegawai Tadbir di bawah Bahagian/Unit Perancangan Korporat, saya bertanggungjawab terhadap setiap perancangan dan penganjuran semua program atau aktiviti yang melibatkan pelajar/mahasiswa Johor, sama ada di IPT dalam negara mahupun di IPT luar negara. 

Akhir sekali, saya ucapkan terima kasih dan penghargaan khas kepada rakan-rakan perjuangan saya yang bersama-sama dalam organisasi Gabungan Mahasiswa Johor (GAJ), kerana dari situlah bermulanya penglibatan aktif saya dalam gerakan persatuan mahasiswa Johor, yang mendidik diri saya dengan nilai-nilai kepemimpinan, kesukarelawanan, pengalaman/pengetahuan ama dan pelbagai lagi, yang seterusnya membantu saya membina jaringan komuniti pelajar Johor dan masyarakat setempat. 

0 komen:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen yang diberikan.




 

Blog-blog ceria

PENAFIAN

Laman web ini dan bahan yang disediakan "sebagaimana adanya" dan "sebagaimana tersedia", tanpa jaminan jenis apapun, sama ada tersirat atau tersurat mahupun dari segi undang-undang. Penulis tidak bertanggungjawab ke atas setiap kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan setiap maklumat atau bahan yang diperolehi dari laman web ini.