Social Icons

31 July 2012

Artis Pencen Berpolitik Kutuk Johor Puji Kelantan



Bila artis pencen mula ambil alih tugas ahli politik, merapu saja cakapnya. Apa nak diherankan dengan orang luar yg baru 3 minggu jejak kaki, berbanding kami yg lahir dan membesar di sini. 

Kalau nak seronok berkempen kt tempat orang, hati-hati bila berkata. Lebih-lebih lagi di bulan mulia ni. Tahu plak ajar orang supaya perbanyakkan doa, tapi diri sendiri tu? 

Walaupun kami tak senang dengan kebanjiran rakyat Kelantan di tempat kami, namun kami tidak sesekali memperkatakan situasi dan realiti di negeri mereka. 

Kerana itu hak warganegara yg bebas berhijrah dan mencari sumber pendapatan di tempat orang, setelah tiada sumber rezeki di tempat asal. Bukti di sini lebih baik daripada di sana. 

Berbalik pada perkara asas, "datang/masuk rumah orang, beri salam hormat dan mesra." Baru orang nak ikut. Kalau awalnya dah kritik, sampai bila pun orang xkan ikut.

p/s: Kalau betul rakyat Kelantan kaya-raya, jadi pada mereka yg 'merempat' kt Johor ni boleh angkat kaki balik habitat asal. 

2 komen:

Terima kasih di atas komen yang diberikan.




 

Blog-blog ceria

PENAFIAN

Laman web ini dan bahan yang disediakan "sebagaimana adanya" dan "sebagaimana tersedia", tanpa jaminan jenis apapun, sama ada tersirat atau tersurat mahupun dari segi undang-undang. Penulis tidak bertanggungjawab ke atas setiap kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan setiap maklumat atau bahan yang diperolehi dari laman web ini.