Social Icons

10 July 2012

Ingatkan kenapa, rupanya ada orang mengamuk. PEACE !

Korang dah baca berita / laporan pasal lelaki mengamuk di Kompleks Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya pada petang semalam?


Pada waktu tu kebetulan aku ke sana. Macam ni ceritanya. Pagi semalam dalam pukul 10 pagi, aku dapat call dari staff sepejabat, Andi, bagitahu yg dia tertinggal barang kt ofis dan minta aku bawa hantarkan ke Putrajaya (Pejabat Putrajaya Holdings). Mulanya dia suruh aku hantar time lunch dalam pukul 12-1pm. Tapi lepas tu mesej aku, suruh datang dalam pukul 2.

Pukul 1 aku keluar ofis (break time), jumpa kawan aku jap. Pastu siap2 nak gerak. Tengok gaya macam nak hujan. Xkan aku nak gerak naik motor plak. So, aku pinjam kereta dengan kawan aku.

Walaupun aku seram bawa kereta ni (bukan seram apa, takut mati kt tengah jalan, habis minyak, pasal aku xbawa duit. haha), aku bawa juga elok2 sampai sana. Bila tiba di laluan Kompleks Jabatan Perdana Menteri (bangunan MAMPU sebab aku perasan signboard-nya), aku pelik la apsal banyak gila kereta (jammed), tiba2 kereta polis datang dari jalan sebelah dengan lajunya terus masuk pintu pagar.

Kemudian kt sekitar situ ramai orang berkerumun. Aku buat xtahu jela pasal nak cepat hantar barang tu kt Andi. Bila belok kt satu selekoh, lagi sekali aku pelik bila tengok ramai orang kt tepi pagar situ macam ada benda yg menarik kt dalam tu dan aku tertanya2, apakah yg berlaku sebenarnya.

Aku xfikir pape, terus jalan cari bangunan Putrajaya Holding (aku xtahu sgt jalan situ). Punya la susah si Andi bagi direction, rupanya kt depan Istana Kehakiman je lepas pening kepala mencari. Haha.

Lepas dah jumpa Andi dan bagi barang yg tertinggal tu kt dia, aku terus balik hantar kereta dan masuk ofis semula. Bila malam time aku online, ohh! baru aku tahu apa yg terjadi pada petang tu. Adoi. Macam2 la.


Apa pun aku xnk ulas pasal benda ni. Sebab dah banyak ulasan dan liputan kt blog2 dan juga laporan kt akhbar (cetak dan online) sejak malam tadi sampai sekarang.


So korang baca la sendiri kalau nak tahu ye.

Tak pun korang tengok la video ni ok.

Aku dan keluarga aku sangat berharap Malaysia ni AMAN la sentiasa. PEACE !

0 komen:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen yang diberikan.




 

Blog-blog ceria

PENAFIAN

Laman web ini dan bahan yang disediakan "sebagaimana adanya" dan "sebagaimana tersedia", tanpa jaminan jenis apapun, sama ada tersirat atau tersurat mahupun dari segi undang-undang. Penulis tidak bertanggungjawab ke atas setiap kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan setiap maklumat atau bahan yang diperolehi dari laman web ini.